Ikarus 412

16.08.2009 23:06

 

Technické parametre

Dĺžka: 11930 mm
Šírka: 2500 mm
Výška: 2805 mm
Výška podlahy: 350 mm
Počet dverí: 3
Počet miest na sedenie: 26 + 1 (412.02B)
25 + 4 (sklápacie) + 1 (412.08A)
Počet miest na státie: 76 (412.02B)
75 (412.08A)
Celkový počet miest: 102 + 1 (412.02B)
100 + 4 + 1 (412.08A)
Pohotovostná hmotnosť: 11100 kg
Motor: Cummins, Euro 2, naftový, vodou chladený 6-valec (412.02B)

MAN D 0826 LOH 17 Euro 2, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním (412.08A)
Výkon motora: 162 kW / 2300 rpm (MAN D 0826 LOH 17)
Objem motora: 6871 cm3 (MAN D 0826 LOH 17)
Maximálna rýchlosť: 76,5 km/h
Prevodovka: ZF 4 HP 500 Ecomat, automatická, 4-stupňová
Nápravy: RÁBA
Pneumatiky: 8,25 x 22,5"

 

Popis

Na oceľovom ráme postavený skelet zvonka oplášťovali plechy. Bočnice a strop pokrýval umakart. Plastové sedadlá obdržali textilné čalúnenie a pri 2. sérii pribudli aj štyri sklápacie sedadlá. Prvé vozidlo malo interiér upravený úre potreby prepravy telesne postihnutých občanov, zvyšné vozidlá mali sedadlá v usporiadaní 2 + 2. Bezpečnosť v bezbariérovom autobuse zaisťovala protišmyková podlaha. Okrem autobusu pre invalidov mali vozidlá uzavretú kabínku vodiča s klimatizačnou jednotkou. Vzhľadom na nízkopodlažnosť bol motor umiestnený nastojato vo veži na zadnom čele autobusu. Obe série sa od seba výrazne odlišujú nielen náterom, ale aj interiérom, čelým sklom, stieračmi, motorom a transparentami BUSE, ktoré sú u prvého vozidla staršieho typu so žiarivkovým podsvietením a čelným úzkym transparentom a u zvyšných dvoch vozidiel sú už typu DOT-LED (kombinácia terčíkov a LED diód).

Úpravy

Krátko po začatí prevádzky boli sklápacie sedadlá vo vozoch #1701 a 1702 otočené naopak, aby ich nebolo možné sklopiť a získal sa tak priestor pre stojacich cestujúcich. Neskôr boli tieto sedadlá upravené do pôvodného stavu. Autobusom 2. série sa spočiatku nevyhli technické problémy, a tak boli dlhšiu dobu odstavené.

Prevádzka

Autobus #1700 premáva výlučne na linke 370, ktorá slúži na prepravu telesne postihnutých detí do škôl. Vozidlá #1701 a 1702 začali svoju premávku na linke 82 v marci 2001. Od jesene 2004 bol na linkách 22 a 49 v cestovnom poriadku vyznačený garantovaný spoj, ktorý bol vykonávaný nízkopodlažným Ikarusom 412. Zaujímavosťou bolo opakované vypravovani týchto autobusov na kyvadlovú dopravu medzi Železničnou stanicou Petržalka a kostolom sv. Rodiny počas cirkevných podujatí. Ikarus 412 premával aj na výletnej linke 199 z Čunova okolo Areálu vodných športov ku galérii Danubiana.

Po začatí prevádzky prvej plynofikovanej Karosy B 732 vo vozovni Trnávka bolo potrebné číselný rad 1700 uvoľniť pre Karosy B 732 NGS. Všetky tri Ikarusy 412 boli 25. mája 2004 prečíslované do radu 1030. V tento deň ešte premával s číslom 1701 aj Ikarus 412 aj Karosa B 732 CNG.

—————

Späť