Ikarusy 620 a 630

16.08.2009 23:38

 

Technické parametre

Dĺžka: 9348 mm
Šírka: 2500 mm
Výška: 2835 mm (zaťažené vozidlo)
2895 mm (nezaťažené vozidlo)
Výška podlahy: 940 mm
Rozvor: 5000 mm
Počet dverí: 2 + 2 manipulačné pre vodiča, resp. spolujazdca
Počet miest na sedenie: 23 + 2 (Ikarus 620)
Počet miest na státie: 37 (Ikarus 620)
Celkový počet miest: 60 + 2 (Ikarus 620)
Pohotovostná hmotnosť: 8150 kg (Ikarus 620)
8950 kg (Ikarus 630)
Celková hmotnosť: 13800 kg (Ikarus 620)
13950 kg (Ikarus 630)
Motor: Csepel D 614.10, naftový, vodou chladený 6-valec s nepriamym vstrekovaním
Výkon motora: 106,5 kW / 2300 rpm
Objem motora: 8275 cm3
Krútiaci moment motora: 490 Nm /1 400 rpm
Maximálna rýchlosť: 60,4 km/h
Prevodovka: AS 65-4, manuálna, 5-stupňová synchronizovaná
Zapaľovanie: AVF
Riadenie: systém Marles, globoidný slimák s dvojitou kladkou
Nápravy: predná: MVG 005, oceľový výkovok profilu I
zadná: MVG
Pneumatiky: 11 x 20", Spezial Cordatic

JEDEN IKARUS S TOHTO RADU SA NACHAZA  U SUKROMNEHO MAJITELA

 

 

Dovoz Ikarusov 620 a 630  z Maďarska mal doplniť vozový park ČSAD a dopravným podnikom  v čase, keď  domáci priemysel nebol schopný  pokryť  ich dopyt   najmä po menších  autobusoch. Jediný výrobca v bývalom Československu, na jednej strane nestíhal s výrobou autobusov, na druhej strane sa jeho  výroba orientovala  predovšetkým na „veľké“ autobusy.

 

Ikarus 620 bol mestsky, 630 linkový. Autobus mal 2 nápravy, motor vpredu a pohon zadnej nápravy. Rozmery karosérie sú  9350 x 2500 x 2990(630)/2835(620) mm. Cestujúcim slúžili dve 4-dielne skladacie dvere. Vodič a sprievodca mali vlastné.
Motor Csepel D614, 6-valec s objemom 8276 cm3 dosahoval maximálny výkon 106,6 kW . Vozidlo dosahovalo maximálnu rýchlosť 78 (65 Ikarus 620) km/h,  a normovaná spotreba bola 29,8 l pri 60 km/h (I 630), resp. 33,4 l pri 50 km/h (I 620).

 V mestskom prevedení sa odviezlo 23 sediacich a 37 stojacich cestujúcich, v linkovom 33 + 23 cestujúcich, plus vodič a sprievodca.  

Autobusy Ikarus 620 a Ikarus 630  boli prvými zástupcami tejto značky v Bratislave. V  bratislavskej MHD začali premávku v januári 1964.

Prvých 17 Ikarusov dorazilo do Bratislavy 16. decembra 1963. Pred zaradením do premávky im muselo byť v dielňach DPMB doinštalované kúrenie. Prvých 12 vozidiel s nainštalovaným kúrením sa zaradilo do premávky od 1. januára 1964 na linke 23, poslednej autobusovej linke so sprievodcami.

 Zlé jazdné vlastnosti, vysoká hlučnosť motora a nevyhovujúce odpruženie viedli k neochote personálu obsluhovať tieto vozidlá, ktoré získali  u zamestnancov ale aj cestujúcej verejnosti prezývku "Trasláky" . Obyvatelia mesta, hlavne na konečných zastávkach, sa sťažovali na ich nadmernú hlučnosť. 

Tieto a ďalšie skutočnosti mali za následok  ich skoré vyraďovanie.

—————

Späť